بهترین کمپ ترک اعتیاد در اهواز چه نام دارد و چگونه می توان آدرس بهترین کمپ ترک اعتیاد اهواز گلستان را یافت؟ برای شناسایی بهترین کمپ ترک اعتیاد در اهواز به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ در این نوشتار به معرفی یکی از بهترین مراکز ترک اعتیاد در اهواز پرداخته است و سعی کرده تا اطلاعات جامعی را در مورد شرایط استاندارد یک کمپ ترک اعتیاد را جمع آوری کرده و در اختیار شما همراهان ارجمند قرار دهد. لطفا تا انتهای این نوشتار ما را همراهی بفرمایید.

معرفی کمپ ترک اعتیاد در اهواز

یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد دارای چه مشخصاتی است و برای یافتن آن و بستری نمودن فرد معتاد در یکی از مراکز تخصصی ترک اعتیاد چه باید کرد؟ مهمترین اطلاعاتی که در رابطه با یک کمپ ترک اعتیاد میان مدت باید بدانیم چیست؟

اینها سوالاتی است که ذهن بسیاری از خانواده ها را به خود معطوف داشته است و برای بهبودی از اعتیاد افراد دارای اهمیت است. در حقیقت پاسخ دقیق به این سوالات می تواند راهگشای بسیاری از خانواده ها باشد. در ادامه به تشریح این سوالات پرداخته شده تا شاید کمکی هرچند کوچک در راه بهبودی از بیماری اعتیاد باشد.

در طی سالیان گذشته مراکز درمانی متعددی در رابطه با درمان اعتیاد در سراسر کشور ایجاد شده است. اما متاسفانه بسیاری از آنها دارای استانداردهای لازم برای کمک به روند درمانی افراد نیستند. در این میان و با بدست آوردن تجربیات بسیاری بر اساس استانداردهای بین المللی در زمینه درمان اعتیاد مراکز ذیربط با ارائۀ پروتکل های تخصصی و درمانی در زمینه بهبودی و درمان اعتیاد، برخی از مراکز ترک اعتیاد در کشور به سمت استاندارد سازی حرکت کردند. به عنوان مثال مرکز ترک اعتیاد تی سی آبادان یکی از این مراکز درمان بستری میان مدت می باشد که در شهر آبادان با امکاناتی بی نظیر ایجاد و راه اندازی شده است.

مراکز استاندارد

باشکل گیری استانداردهای لازم در زمینه ترک اعتیاد، پروتکل های درمانی ایجاد شده بر اساس استانداردهای جهانی شرایط درمانی مناسبی را برای مراکزی که در زمینه اعتیاد و درمان از آن فعالیت می‌کنند را فراهم آوردند. یکی از این مراکز درمانی، کمپ ترک اعتیاد اهواز گلستان است که در شهر اهواز مشغول فعالیت می باشد.

همانطور که گفته شد این مرکز با ایجاد فضایی مناسب و با شرایطی ایده آل در زمینه بهبودی و درمان اعتیاد مشغول فعالیت می باشد. اما چه امکاناتی باعث می شود که یک مرکز ترک اعتیاد از مابقی مراکز درمانی غیر استاندارد تفکیک شود و چگونه می توان مراکز درمانی مناسب با شرایط استاندارد را یافت. در ادامه به توضیح و تشریح شرایطی خواهیم پرداخت که بیان کننده تفاوت میان مراکز درمانی مجهز و غیر استاندارد می باشد.

کمپ ترک اعتیاد اهواز گلستان

کمپ ترک اعتیاد در اهواز یک مرکز شبانه روزی با دوره های اقامتی میان مدت می باشد که در زمینه بهبودی و درمان افراد معتاد فعالیت می کند. در این مرکز، افرادی که دارای علائم بیماری اعتیاد و همچنین وابستگی به انواع مواد مخدر  دارند و یا دچار اعتیاد به الکل هستند، بستری می گردند که در طول دوره مرکز ترک اعتیاد در اهواز با گذراندن دوره ها و مراحل درمانی مناسب آمادگی بازگشت به زندگی و افزایش کارایی اجتماعی را پیدا می کنند.

اما خدماتی که در کمپ ترک اعتیاد اهواز ارائه می شود متنوع است که برخی از آنها عبارتند از:

  • ارائه خدمات روانپزشکی و روانشناختی
  • ارائه مشاوره های فردی و گروهی
  • آموزش های همراه برای خانواده ها
  • ارائه کمک های مددکاری برای تداوم درمان

می توان گفت که هنگامی که یک فرد در یک مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد در اهواز بستری می گردد، با دریافت این کمک ها می تواند شیوه زندگی شخصی خود را با ارتقاء توانمندی های فردی از طریق حمایت گروه‌های درمانی دگرگون سازد.

روش های درمانی مرکز گلستان

همانطور که میدانیم اعتیاد به مواد مخدر یکی از پیچیده ترین معضلاتی است که بشر با آن دست به گریبان است. در نتیجه برای درمان و بهبودی از آن نیاز به رویکرد های تخصصی و حرفه ای وجود دارد. هنگامی که یک مرکز مانند کمپ ترک اعتیاد در اهواز برای کمک و درمان اعتیاد افراد ایجاد می‌شود، باید از متدها و روش های درمانی مناسب و استاندارد استفاده نماید. در این بین، این مرکز درمانی با ارائه خدماتی سعی دارد تا از این روش ها برای درمان افراد و مددجویان خود استفاده نماید که برخی از آنها عبارتند از:

  • خدمات روانشناختی
  • خدمات اجتماعی
  • خدمات و مداخلات پزشکی

از طریق این نوع خدمات فرد میتواند در دوران بهبودی خود در مرکز ترک اعتیاد به تغییر رفتار خود و همچنین بهبود عملکرد و بازگشت به یک زندگی سالم اجتماعی مبادرت ورزد. در این مرکز درمانی آموزش های لازم برای جلوگیری از بازگشت مجدد به اعتیاد به فرد منتقل می شود.

تجهیزات و امکانات یک مرکز درمانی

علاوه بر روش‎های درمانی و متدهایی که برای بهبودی از اعتیاد وجود دارد یک مرکز استاندارد باید شرایط دیگری را نیز برای احراز استانداردهای لازم یک مرکز درمانی فراهم نماید که مهمترین آنها عبارتند از:

  • شرایط امکانات محیطی
  • شرایط و امکانات عاطفی
  • شرایط امکانات آموزشی
  • شرایط امکانات رفاهی

هر کدام از این امکانات به نحوی در رویه بهبودی و درمان اعتیاد موثر هستند و برای آن که افراد بتوانند مسیر درمانی خود را با موفقیت سپری کنند، باید این شرایط و امکانات در یک مرکز درمانی تعبیه شده باشد.

شرایط خدمات محیطی

یکی از مهمترین شرایطی که برای درمان افراد در یک مرکز درمانی وجود دارد محیط زیست افراد در مرکز است. در حقیقت یک کمپ ترک اعتیاد در اهواز که دارای شرایط استاندارد است باید دارای شرایط محیطی و داخلی مناسبی برای اقامت افراد باشد. در این مرکز درمانی شرایط مناسبی برای افراد در نظر گرفته شده که مهمترین آنها عبارتند است از :

  • تفکیک فضای درمانی
  • تعبیه فضای آموزشی
  • ایجاد فضای تفریحی
  • تعبیه امکانات آموزشی
  • ایجاد آشپزخانه مجهز
  • تعبیه امکانات حرارتی و برودتی
  • تعبیه امکانات امنیتی

می توان گفت این امکانات می توانند در بهبودی افراد از اعتیاد به الکل و مواد مخدر موثر باشند. افراد در دوره های سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد در اهواز از لحاظ روحی و روانی و همچنین جسمی به شدت تحت فشار و رنج هستند. در نتیجه این امکانات می تواند به روند درمانی افراد کمک نمایند و از دشواری های آن بکاهند.

کمپ ترک اعتیاد در اهواز | خدمات آموزشی

همانطور که گفته شد متد های آموزشی مناسب تاثیر شگرفی در بهبودی افراد از اعتیاد به انواع مواد مخدر خطرناک می گذارد. در حقیقت می توان گفت که آموزش و امکانات مربوط به آن یکی از مهمترین فاکتورهای درمانی در معضل اعتیاد است. در همین رابطه کمپ ترک اعتیاد در اهواز با ایجاد خدمات آموزشی سعی کرده تا به مقیمان آن مرکز کمک نماید. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • برگزاری جلسات آموزشی فردی
  • برگزاری جلسات آموزشی گروهی
  • برگزاری جلسات دوازده قدمی
  • برگزاری جلسات مشاوره
  • برگزاری جلسات آموزشی مهارت های زندگی
  • شرایط عاطفی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در کمپ ترک اعتیاد در اهواز شرایط روحی روانی مناسبی است که برای افراد باید ایجاد شده باشد. افراد در دوره های درمانی دارای شرایط نامناسب روحی و روانی هستند در نتیجه مددکاران و گردانندگان یک مرکز درمانی باید شرایط مناسب و استانداردی را برای مقیمان مرکز و افرادی که در حال گذراندن دوره های درمانی هستند را فراهم آورند.

در همین رابطه مهمترین فاکتورهای عاطفی در یک مرکز درمانی عبارتند از:

  • حفظ حریم مقیمان مرکز
  • ایجاد رابطه صمیمانه و حرف های میان افراد و خدمتگزاران
  • ایجاد فضای روحی آرام و شاد
  • ارائه خدمات روحی و روانی به افراد

این شرایط می تواند از لحاظ روحی و روانی به افراد و مددجویان مقیم در یک مرکز درمانی کمک نماید در نتیجه باید این شرایط مد نظر قرار گرفته شود که البته در مرکز ترک اعتیاد اهواز گلستان این شرایط فراهم شده است.

امکانات رفاهی

در کمپ ترک اعتیاد اهواز گلستان تمامی امکانات رفاهی که برای گذراندن یک دوره موفق در مرکز نیاز است فراهم شده است. امکانات رفاهی مرکز یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در روند افراد از اعتیاد است. اعتیاد می تواند افراد را از لحاظ عصبی و روانی به شدت تحلیل برد، در نتیجه هنگامی که افراد در یک مرکز درمانی بستری می شوند نیاز دارند تا این فشارها و آسیب ها را به نحوی جبران نمایند تا بتوانند دوران درمانی خود را با موفقیت سپری کنند.
در همین رابطه کمپ ترک اعتیاد اهواز امکانات رفاهی مناسبی را برای مددجویان خود فراهم کرده که عبارتند از:

  • امکانات ورزشی مناسب
  • ایجاد کتابخانه های آموزشی
  • فراهم آوردن امکانات صوتی و تصویری
  • فضای لازم برای هواخوری

هر کدام از این امکانات که در بالا ذکر شد می توانند در روند بهبودی افراد از اعتیاد کمک نمایند. در نتیجه هنگامی که افراد به دنبال یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد آبادان هستند باید این شرایط را در نظر بگیرند. هر کدام از این امکانات و فاکتور ها می تواند به بهبود این افراد کمک نماید و اعتیاد را برای همیشه از زندگی آنها بزداید.

سلب مسئولیت

مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ یک وبسایت در رابطه با معضل اعتیاد است که سعی دارد با درمیان گذاشتن اطلاعاتی در رابطه با بهبودی از اعتیاد و همچنین ارائه مطالبی در زمینه بهبودی از انواع اعتیاد به هموطنان عزیز در بند اعتیاد کمک نماید. در این وبسایت با مطرح نمودن معضلات و مشکلات بیماری اعتیاد سعی شده تا آگاهی های لازم برای بهبودی و درمان اعتیاد در اختیار هموطنان گرامی قرار گیرد. همچنین این وبسایت به معرفی مراکز درمان بستری که به صورت قانونی و با مجوز سازمان بهزیستی کل کشور فعالیت می کنند به بیماران و خانواده های ارجمندشان پرداخته است.

شایان ذکر است که این وبسایت هیچگونه مسئولیت و دخالتی در روند درمانی افراد در مراکز همکار ندارد و تمامی مسئولیت به عهده مراکزی است که فرد معتاد را پذیرش و بستری می کنند. مطالب سایت بر اساس مقالات استاندارد است و وبسایت اهواز کمپ تنها به باز نشر آنها مبادرت می ورزد.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و بستری نمودن فرد معتاد در یکی از مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز گلستان لطفاً با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

سرفراز باشید…

 

منبع مطلب : کمپ ترک اعتیاد