آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز چیست؟ آدرس بهترین کمپ ترک اعتیاد در اهواز و شهرستانهای خوزستان کدام است؟ آیا از طریق اینترنت می توان آدرس کمپ ترک اعتیاد در اهواز را یافت؟

در نوشتار پیش رو کمپ ترک اعتیاد اهواز در مورد ویژگی های یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد صحبت شده است و مسائل متنوعی را در این رابطه مورد بررسی قرار داده ایم.

در این نوشتار می خوانیم :

 

  •  مقدمه ای بر اعتیاد
  •  اعتیاد و خانواده
  •  مشکلات ناشی از اعتیاد
  •  عوامل تخریبی اعتیاد 
  •  کمپ ترک اعتیاد و ویژگی های آن

تاریخ بشر در زمان های گوناگون حاکی از وجود مواد مخدر به همراه انسان بوده است. البته این ماده مخدر که به اشکال گوناگون وجود داشته رفتار و هیجانات و احساسات افراد را تحت تاثیر قرار داده است اعتیاد یک پدیده پیچیده است و امروزه یکی از معضلات بزرگ جهان می باشد.

برای یافتن آدرس کمپ ترک اعتیاد باید اطلاعات جامعی در مورد مفهوم بیماری اعتیاد دانست. در حقیقت اعتیاد پدیده ای زیست محیطی و اجتماعی است که سالانه افراد زیادی با آن درگیر می شوند. اعتیاد یک ناهنجاری است که جسم، احساس، روان و عواطف انسان را درگیر و مبتلا می کند و در این بین سلامت فکری و جسمی افراد را به انحطاط می کشاند و به دلیل اثرات مخربی که بر روان و روح افراد می گذارد موجب فروپاشی و از هم گسیختگی خانواده ها می گردد.

اعتیاد و خانواده

می توان گفت که انسان اعتیاد را با علائم و عوارض آن می شناسد. موضوع عوارض مخرب اعتیاد یک بحث بسیار مهم می باشد که متاسفانه بیشتر خانواده ها به علائم و عوارض اعتیاد توجه نمی کنند و صرفاً تمام توجه خود را معطوف به مصرف مواد مخدر می کنند. آدرس بهترین کمپ ترک اعتیاد در اهواز را با شناخت کافی می توان یافت. معضلاتی که اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل در زندگی یک فرد ایجاد می کند تنها شامل مصرف مواد مخدر و مشکلات جسمی ناشی از آن نیست.

مشکلات ناشی از اعتیاد

  • سلامت روان :

اینکه چقدر سلامت روان فرد بر اثر استفاده از مواد آسیب دیده است.

  • اخلاق و رفتار :

اینکه فرد از نظر اخلاقی و رفتاری چه تغییراتی کرده و آیا پرخاشگری جزء رفتار همیشگی اوست و دچار تغییرات رفتاری زیادی شده است؟

  • وضعیت بدنی و ظاهری :

آیا از لحاظ ظاهری دچار تغییرات زیادی شده و نمی تواند جلوی مصرف خود را بگیرد؟

  • علاقه به معنویات :

آیا معنویات از زندگی او رخت بسته و از هیچ رفتار ناشایستی برای تهیه مواد خود حذر نمی کند؟

  • کار، تحصیل و درآمد :

آیا از لحاظ اجتماعی، تحصیلی و یا کاری دچار اشکالات عدیده شده است؟

عوامل تخریبی اعتیاد

  • ماده مصرفی :

این مسئله که بعضی از مواد تخریب بالاتری نسبت به بقیه مواد دارد مسئله بسیار مهمی است.

  • سن شروع اعتیاد :

سن شروع اعتیاد در ایجاد تخریب تاثیربسزایی دارد. سنین پایین، تخریب بیشتری دارد. فردی که در ۲۰ سالگی درگیر مشکل اعتیاد است تخریب بیشتری نسبت به کسی که در ۳۰ سالگی شروع به مصرف می کند دارد.

  • زمینه های روانی فر :

افرادی که تنظیم هیجانی خوبی دارند کمتر تخریب می شود و بالعکس. مثلا افرادی که در بچگی درچار تروما بوده اند تخریب بشتری در زمان مصرف مواد می بینند.

  • الگوی مصرف :

مصرف در شرایط بد تخریب بیشتری بر جای می گذارد آدمهایی که احساس بدبختی بیشتری دارند تخریب بیشتری را تجربه می کنند. یکی از موارد بسیار مهم در بحث تخریب این است که مصرف مواد در پاسخ به حس بد بسیار مخرب تر است. به این صورت که اگر ماده ای مصرف کنید که حس بد را از بین ببرد آن ماده اعتیاد آور است و هر چه سریع تر، بهتر و قوی تر این کار را انجام دهد مخرب تر است.

  • وضعیت محیط :

زمانی که محیط حمایتگر و امن است و این محیط به فرد به عنوان بیمار جایگزین می دهد و در نتیجه تخریب کمتری را به دنبال دارد. تاکید به مسئله تخریب نقش سازنده ای در درمان دارد؛ در مواجهه با معتادان بحث درباره تخریب کمک کننده است. درمانگرها باید در مسیر درمان به تخریب ها بپردازند.

آدرس کمپ ترک اعتیاد و ویژگی های آن

وقتی خانواده ای آدرس کمپ ترک اعتیاد را بدست می آورد و بیمار خود را در یک مرکز ترک اعتیاد اهواز بستری می کنند باید به نکات مهمی توجه نمایند که در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است.

ارتباط درمانی

یکی از مواردی که در درمان اعتیاد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد ارتباط درمانی است. یک فرد معتاد و درمانگر باید دارای هدف مشترک باشد در حقیقت زمانی که وارد فرایند درمان می شویم این روند باید دارای ویژگی های مثبتی باشد.


 

یکی از این ویژگی ها اتصال عاطفی ما بین بیمار و درمانگر است. بدین معنا که میان این دو ارتباط صحیح شکل گیرد. برای توضیح بیشتر باید گفته شود که اهدافی که یک بیمار و درمانگر او دنبال می کند باید یک اتفاق نظر وجود داشته باشد و البته مهم نیست که هدف بیمار عالی و آرمان گرایانه باشد. از طرف دیگر این اهداف می تواند حتی کوچک باشند اما نباید فراموش کرد که همین اهداف کوچک هم می تواند به درمان کمک کند.

مرکز ترک اعتیاد تعمیرگاه نیست

حقیقت این است که یک مرکز ترک اعتیاد تعمیرگاه نیست، به این معنا که خانواده ها باید از دادن سفارش و امر و نهی کردن به درمانگران و مسئولین کمپ ترک اعتیاد خود داری کنند. به طور مثال اگر فرزند یک خانواده درس نمی خواند و یا پرخاشگری می کند خانواده ها نباید انتظار داشته باشند که برای بهبودی فرد از اعتیاد تمامی مشکلات رفتاری یک فرد توسط مرکز درمانی درمان شود.

به طور مثال اگر فرزند یک خانواده درس نمی خواند و یا پرخاشگری می کند خانواده ها نباید انتظار داشته باشند که برای بهبودی فرد از اعتیاد تمامی مشکلات رفتاری یک فرد توسط مرکز درمانی درمان شود. به جرأت می توان گفت که برای درمان یک فرد معتاد ممکن است سال حالت زمان لازم باشد.
به عبارت دیگر یک فرد سالها با بیماری خود زندگی کرده و به رفتارهای بیمار گونه خود به شدت خو گرفته است در نتیجه رهایی از این رفتارهای مخرب به زمان نیاز دارد.

وظایف اصلی یک مرکز ترک اعتیاد

پس از یافتن یک آدرس کمپ ترک اعتیاد و بستری نمودن فرد بیمار در این مرکز نکات مهمی وجود دارد که خانواده های افراد بیمار و معتاد باید از آن آگاه باشند. مهمترین مسئله این رابطه درمانگر و مرکز ترک اعتیاد نباید بین خانواده و بیمار قرار بگیرد.  برای توضیح بیشتر باید عنوان کرد که درمانگر دندان و یا واسطه میان بیمار و خانواده او نیست و برای آنکه یک درمانگر بتواند تاثیرات مثبتی بر بیمار خود داشته باشد باید بتواند به صورت مستقل در رابطه با نحوه برخورد خود با بیمارش تصمیم گیری نماید.

تغییر فراگیر در سبک زندگی لازم است

اگر درمانی معتقد باشد که فقط باید مواد را کنار گذاشت این درمان درمانی ناموفق است . برای بهبودی، عدم مصرف مواد لازم است ولی کافی نیست . فرد باید سلامت روان داشته باشد و شهروند سالمی باشد. بیمار باید در تفریحات، معاشرت، کار و فراغت خود تغییر ایجاد کند.

سخن پایانی

موضوعات بسیار مهمی در بحث بهبودی از اعتیاد وجود دارد که در این مجال قادر به بیان همه آن نیستیم. به طور مشخص می توان عنوان کرد که بهبودی از بیماری اعتیاد در یافتن آدرس کمپ ترک اعتیاد خلاصه نمی شود و برای بهبودی از این بیماری مهلک راه طولانی برای افراد بیمار و خانواده های آنان وجود دارد.

اگر به دنبال آدرس کمپ ترک اعتیاد می گردید مرکز ترک اعتیاد اهواز یکی از بهترین و استاندارد ترین مراکز ترک اعتیاد در اهواز است که با ایجاد شرایط مناسب برای شروع بهبودی عزیزانتان آماده خدمت رسانی به شما همراهان ارجمند است.

 

منبع مطلب : کمپ ترک اعتیاد در اهواز