کمپ ترک اعتیاد ملاثانی کدام است؟ بهترین کمپ ترک اعتیاد ملاثانی چه نام دارد؟ برای یافتن یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی چه باید کرد؟

همانطور که می دانیم کمپ های ترک اعتیاد بسیاری در استان خوزستان بازگشایی و راه اندازی شده اند. برای یافتن یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد در اهواز می بایست به اطلاعات مهمی دسترسی داشته باشیم.

تعدد کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد در استان خوزستان باعث شده تا نظارت دقیقی بر روی جزئیات رفتاری و محیطی این مراکز نباشد. این مراکز با کمترین استانداردها هم مطابقت ندارند و به شکلی نامناسب فعالیت می کنند.

معرفی کمپ ترک اعتیاد غیراستاندارد

همانطور که در مقاله های پیشین به طور مفصل توضیح داده شد، متاسفانه به دلیل کمبود نظارت کافی بر روی کمپ های ترک اعتیاد، اتفاقات ناگوار بسیاری در زمینه ترک اعتیاد برای افراد پیش می آید. در همین رابطه بیماران اعتیاد نمی توانند به خوبی به بهبودی که به آن نیاز دارند برسند.

در حقیقت در شهرستانهای کوچک و دور از مرکز به دلیل نبود اطلاعات تخصصی کافی، مراکز ترک اعتیاد از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند. اعتیاد یک بیماری پیشرونده و کشنده است که برای بهبودی از آن به دانش و تجربه و تخصص بسیاری نیاز است.

 

بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد دارای استاندارد لازم برای کمک به معتادان در حال عذاب نیستند. این کمپ ها شرایط محیطی و روانی سالمی ندارند و بسیاری از گردانندگان این مراکز خود دچار اشکالات رفتاری و شخصیتی هستند. معمولا افرادی که مبادرت به برپایی مراکز ترک اعتیاد می کنند خود از معتادان بهبودی یافته ای هستند که توسط انجمن های دوازده قدمی از اعتیاد نجات یافته اند و در زمینه اعتیاد اطلاعات تخصصی ندارند.

شرایط یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی استاندارد

آیا اعتیاد و بهبودی از آن نیاز به یک شایط خاص دارد؟ آیا برای رسیدن و دستیابی به بهبودی از اعتیاد به یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی نیاز است؟ مهمترین شرایط یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد چیست؟

مهمترین شرایطی که یک کمپ ترک اعتیاد برای احراز استانداردهای لازم جهت برپایی مرکز خود به آن نیاز دارد شامل مواردی است که مستقیما بر روی شرایط روحی، روانی و عاطفی افراد مددجو تاثیر می گذارد.

اگر به دنبال یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی استاندارد می گردید، بهتر است شرایط استاندارد آن را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید.

 

مهمترین شرایط استاندارد یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی

شرایط استاندارد یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی شامل چند مورد اصلی و اساسی است که اتفاقا این موارد در بهبود فرد از اعتیاد بسیار تاثیر گذار است. مهمترین آن عبارتند از :

  • شرایط محیطی
  • شرایط و امکانات رفاهی
  • شرایط روانی و عاطفی

هر کدام از این فاکتورها می تواند تاثیرات بسزایی در روند بهبودی افراد داشته باشد. فردی که در حال بهبودی است و می خواهد مواد مخدررا  ترک نماید، شرایط متزلزل و آسیب پذیری دارد. برای اینکه یک فرد بتواند مواد مصرفی خود را قطع نماید باید از لحاظ روحی و روانی دارای شرایط مناسبی باشد.

 

شرایط محیطی در کمپ ترک اعتیاد

در نتیجه شرایط و امکانات محیطی و روانی نقش تعیین کننده ای در موفقیت فرد در قطع مصرف مواد مخدر ایفا می کند. برای توضیح بیشتر می توان گفت شرایط محیطی نقش مهمی در آمادگی و پذیرش فرد برای رویارویی و روبه‌رویی با دردهای عاطفی روانی و جسمانی ایفا می کند.

 

شرایط محیطی شامل فاکتورهای بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به فضای موجود در یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی نام برد نام برد. اگر فضای کمپ ترک اعتیاد به اندازه کافی نباشد و در این فضا امکانات رفاهی و آسایشی برای افراد موجود نباشد می تواند باعث بروز اشکالات و اختلالات جدی در مسیر بهبودی افراد شود . فرد برای ترک مواد مخدر و قطع مصرف آن نیاز به محیطی پاکیزه لباس دلباز و منظم را دارد.

 

در همین راستا، متاسفانه می توان دید که بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد دارای فضای مناسب مورد نیاز برای گذراندن و طی کردن دوران سم زدایی نیستند.

 

امکانات رفاهی در یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در دوران سم زدایی و ترک جسمی مواد مخدر امکاناتی است که در اختیار فرد گذاشته می شود. این امکانات می تواند شامل موارد متنوعی باشد  و بسته به شرایط و توانایی مرکز ترک اعتیاد متغیر است.

  • امکانات برودتی و حرارتی
  • امکانات تفریحی
  • امکانات آموزشی
  • امکانات پزشکی و غیره

اینها نمونه ای از امکاناتی است که یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی می بایست داشته باشد. امکانات رفاهی و تفریحی اولیه جزو بایدهای یک مرکز ترک اعتیاد است که برای رفاه حال مددجویان باید در اختیار آنها قرار بگیرد.

 

شرایط روانی و عاطفی یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی

در یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی یکی از موثرترین فاکتورها بر روی بهبودی افراد از اعتیاد، شرایط روحی و عاطفی آنهاست که بر اساس شرایط روحی حاکم در یک مرکز شکل می گیرد. در یک کمپ ترک اعتیاد شرایط عاطفی موجود در آن بسیار مهم و تاثیر گذار است و به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت.

در همین راستا محبت و حرمتی که در یک مرکز به مددجویان ابراز میگردد و جو صمیمی و دوستانه موجود در آن می تواند بر روی رویه بهبودی افراد و مددجویان تاثیر بسزایی داشته باشد.

در یک کمپ ترک اعتیاد ملاثانی وجود افراد زبده و با تجربه و آگاه از اعتیاد و بهبودی بسیار مهم و حیاتی است. هرچه خدمتگذاران و مددیاران یک مرکز دارای تجربه و تخصص بیشتری باشند تاثیر رفتار و برخورد صحیح و استاندارد آنها بیشتر خواهد شد.

 

اعتیاد یک بیماری روحی و عاطفی است که فرد به شکلی جدی دچار خلاء و کاستی شخصیتی می گردد و برای درمان آن نیز می بایست از درمانهای عاطفی و روحانی بهره برد. بهبودی از اعتیاد یک فرآیند پیچیده و تخصصی است و برای پیاده سازی و اجرای آن به دقت و تجربه نیاز است.

کمپ ترک اعتیاد ملاثانی اهواز کمپ با برخورداری از کادری متخصص و با تجربه توانسته طی ده سال گذشته خروجی بسیار بی نظیری ارائه دهد و با آمار موفقیت آمیز خود در بهبودی راه درخشانی را طی کرده است.

عزیزان و همراهان ارجمند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و بهبودی و بستری نمودن بیمار اعتیاد خود لطفا با مشاورین مرکز اهواز کمپ تماس حاصل فرمایید.

 

منبع مطلب : کمپ ترک اعتیاد