بهترین کمپ ترک اعتیاد شهریار در کجا قرار دارد و چه نام دارد؟ برای یافتن یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد در تهران چه باید کرد؟ استانداردهای کمپ ترک اعتیاد شهریار کدام است؟

معرفی کمپ ترک اعتیاد شهریار غیر استاندارد

سالهای متمادی است که پس از شکل گیری جلسات دوازده قدمی در ایران مراکز ترک اعتیاد مختلفی در سراسر کشور شکل گرفته است. اما در این کمپ های ترک اعتیاد مسائل و مصائب مختلفی وجود دارد.

متاسفانه بسیاری از این مراکز بستری ترک اعتیاد شرایط مناسب و استانداری برای کمک به بیماران اعتیاد ندارند. این مراکز بدون هیچگونه نظارتی و بدون کادر متخصص فعالیت می کنند و بسیاری از افراد بیمار و معتاد در این مراکز دچار مشکلات عدیده گشته‎اند.

شرایط کمپ ترک اعتیاد شهریار استاندارد

کمپ ترک اعتیاد شهریار استاندارد می بایست دارای شرایط بهبودی و تعریف شده ای باشد که بتواند شرایط مناسبی را برای بهبودی از اعتیاد افراد را فراهم نماید.

از آنجا که بیماری اعتیاد دارای عوارض پیشرونده و کشنده ای و بهبودی از آن نیز نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد، یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد باید از لحاظ جوانب مختلف دارای شرایط محیطی مناسبی باشد.

شرایط محیطی و شرایط روحی حاکم در یک کمپ ترک اعتیاد شهریار استاندارد می تواند تاثیر بسزایی در روند بهبودی افراد داشته باشد. هر کدام از این شرایط به نحوی در روند بهبودی افراد تاثیر دارد.

شرایط محیطی در یک کمپ ترک اعتیاد شهریار استاندارد

در اینجا به توضیح شرایط استاندارد در یک مرکز ترک اعتیاد پرداخته شده است.

مهمترین این شرایط عبارتند از :

شرایط و امکانات محیطی

شرایط و امکانات آموزشی

شرایط روحی و عاطفی

شرایط و امکانات رفاهی

شرایط  ذکر شده در بالا از مهمترین رئوس امکاناتی است که یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد باید داشته باشد که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

شرایط و امکانات محیطی

یکی از فاکتورهای مهم در برپایی یک کمپ ترک اعتیاد شرایط محیطی آن است. اولین چیزی که در یک مرکز ترک اعتیاد به نظر می رسد محیط و فضای آن است. فضای یک کمپ ترک اعتیاد یکی از فاکتورهای مهم در یک محیط درمانی است. افرادی که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر به مرکز بستری ترک اعتیاد می روند، نیاز به فضای کافی برای استراحت، تفریح و آموزش دارند.

 

یک مرکز درمانی باید برای افراد در مراحل مختلف بهبودی، فضای لازم و کافی را فراهم نماید. اگر یک کمپ ترک اعتیاد شهریار دارای استانداردهای محیطی لازم باشد می تواند آمادگی لازم برای دریافت شرایط استاندارد دیگر را احراز نماید.

شرایط و امکانات آموزشی

اما در مورد آموزش می توان اذعان کرد که مهمترین فاکتور در بهبودی از اعتیاد موضوع آموزش است. اعتیاد یک بیماری است که درمان و بهبودی از آن در رابطه مستقیم با آموزش است. آموزش، مشاوره و تراپی، جلسات آموزشی گروهی و همچنین آموزش های فردی می تواند تاثیر شگرفی در بهبودی افراد از اعتیاد داشته باشد.

 

امکانات آموزشی یک مرکز می تواند به اندازه شرایط و امکانات محیطی مهم باشد. آموزش ها و مشاوره های تخصصی اعتیاد و همچنین استفاده از اصول بهبودی دوازده قدم در روند بهبودی افراد بسیار تاثیر گذار و ثمر بخش است و می تواند فرد را از ورطه اعتیاد نجات بخشد. آموزش قدم های دوازده گانه در این مسیر نتایج ایده آلی را به دست می دهد.

شرایط روحی و عاطفی

اعتیاد یک بیماری روحی و روانی است که تمامی روان فرد را تحت تاثیر خود قرار می هد. هنگامی که فرد مواد مخدر اعتیاد آور مصرف میکند، تمامی سیستم عصبی و نروی خود را به شکلی پیچیده درگیر مواد مخدر خود می کند.

فرد معتاد پس از سالها مصرف مواد مخدر دچار اشکالات جدی روحی و روانی می گردد. به همین دلیل هنگامی که فرد معتاد در یک کمپ ترک اعتیاد بستری می گردد، شرایط روحی، روانی و عاطفی محیط تاثیر بسیار ویژه ای بر روند بهبودی او می گذارد.

در مفهوم بیماری اعتیاد، بیان شده است که این بیماری دارای سه جنبه می باشد که هر کدام از این جنبه ها می بایست به شکلی تخصصی ابتدا مورد ارزیابی و سپس درمان قرار بگیرند.

فضای محیطی و شرایط روحی و عاطفی محیط، طرز برخورد کارکنان و پرسنل کمپ ترک اعتیاد شهریار، در مسیر بهبودی افراد بسیار مهم و حیاتی است.

افراد در حال بهبودی بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند و به شکلی دردناک از لحاظ روحی در رنج بسر می برند. اگر کادر مرکز ترک اعتیاد دارای تخصص و تجربه کافی نباشند می تواند به روند بهبودی افراد وارد نماید.

این مطلب بسیار مهم و حیاتی است که بدانیم در یک مرکز بستری ترک اعتیاد رفتار و برخورد مددیاران و خدمت گذاران بسیار مهم و تاثیر گذار است.

شرایط و امکانات رفاهی

اما در نهایت برای آنکه یک کمپ ترک اعتیاد شهریار استاندارد دارای شرایط اولیه و مناسب برای احراز استانداردهای لازم باشد می بایست شرایط و امکانات اولیه و مناسبی برای گذراندن اوقات فراقت افراد در حال بهبودی را داشته باشد.

امکانات رفاهی و شرایط آن در یک مرکز ترک اعتیاد بسیار مهم است و افراد باید بتوانند اوقات خوبی را در کمپ ترک اعتیاد شهریار داشته باشند.

وسایل سرگرمی هر مرکز بنا بر شرایط محیطی آن مرکز فراهم میشود. در حقیقت در هر مرکز ترک اعتیاد شرایط و امکانات رفاهی می تواند متفاوت باشد ولی این واقعیت غیر قابل انکار است که امکانات رفاهی به اندازه فاکتورهای دیگر تاثیر گذار و مهم است.

مشخصات کمپ ترک اعتیاد شهریار

کمپ ترک اعتیاد شهریار با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کل کشور و با مدیریت ب.ترابی با بیش از یک دهه فعالیت موفق در زمینه ترک اعتیاد انواع مواد مخدر مانند شیشه، کراک، هروئین، تریاک، حشیش و غیره توانسته نتایج درخشانی را ارائه دهد.

این مرکز درمانی ترک اعتیاد با ایجاد فضایی دلباز، زیبا و مفرح توانسته فضایی زیبا و استاندارد را برای مدد جویان خود فراهم آورد.

در کمپ ترک اعتیاد شهریار دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی است که بیماران اعتیاد می توانند دوره درمانی خود را به خوبی و با خیال آسوده سپری نمایند.

فضای ۲۰۰۰ متری مرکز ترک اعتیاد امید رهایی در شهریار قرار دارد و با کادر حرفه ای و متخصص خود سالهاست به درمان بیماران اعتیاد مبادرت ورزیده است.

عزیزان و همراهان ارجمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ مشاوره در زمینه ترک اعتیاد لطفا با شماره های کمپ ترک اعتیاد شهریار تماس حاصل فرمایید.

 

منبع نوشته : کمپ ترک اعتیاد در شهریار