بهترین کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان در کجا قرار دارد و دارای چه مشخصاتی است؟ برای بستری نمودن فرد معتاد در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان چه باید کرد؟ معیارهای مهم در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد کدام است؟

یک مرکز ترک اعتیاد اهواز استاندارد که دارای فاکتورهای استاندارد برای کمک به بیماران اعتیاد است، باید فاکتورهای متفاوت و مهمی را رعایت نماید. در این مقاله سعی شده تا علاوه بر معرفی بهترین کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان به ارائه اطلاعات مورد نیاز هموطنان گرامی پرداخته شود. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی بفرمایید.

مشخصات یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد

یک کمپ ترک اعتیاد استاندارد می بایست دارای یک سری فاکتورهای محیطی و رفتاری باشد که برای بهبودی از اعتیاد افراد بسیار لازم و ضروری هستند. این مشخصات تاثیر مستقیم بر روند بهبودی افراد دارند. در ادامه به توضیح یک به یک آنها خواهیم پرداخت.

کمپ استاندارد چه مشخصاتی دارد ؟

در سالیان اخیر مراکز ترک اعتیاد بسیاری راه اندازی شده است. اما متاسفانه بسیباری از این مراکز دارای شرایط استاندارد لازم برای پذیرش و درمان بیماران اعتیاد نیستند.  در این مراکز درمانی امکاناتی که یک مرکز باید داشته باشدف وجود ندارد.

مهمترین امکاناتی که یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد باید داشته باشد تا شرایط لازم برای احراز استانداردهای لازم در یک مرکز ترک اعتیاد را داشته باشد، شامل موارد زیر می باشد.

  • امکانات و شرایط محیطی
  • امکاناتی و شرایط روحی و عاطفی
  • امکانات و شرایط آموزشی
  • امکانات و شرایط رفاهی

هنگامی که یک مرکز بستری ترک اعتیاد این شرایط را به خوبی برای مددجویان خود فراهم می نماید، می توان گفت که دارای استانداردهای لازم برای یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان می باشد.

امکانات و شرایط محیطی در کمپ ترک اعتیاد

اما شرایط محیطی در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد چیست؟ برای پاسخ به این سوال می بایست شرایط محیطی در یک مرکز بستری ترک اعتیاد استاندارد را توضیح و تشریح نمود.

اولین فاکتوری که در یک مرکز ترک اعتیاد به چشم می خورد، محیط داخلی و فضای موجود در آن است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در یک مرکز درمان اعتیاد باید دارای استانداردهای لازم برای بهبودی افراد از اعتیاد باشد، فضای محیطی و امکانات محیط مرکز است.

یک مرکز ترک اعتیاد باید دارای فضای کافی برای استراحت و تفکیک دوره های درمانی افراد باشد. به این معنا که، افراد برای گذراندن دوره درمانی خود فضای کافی داشته باشند.

نظافت و نظم محیطی یکی دیگر از این فاکتورها است. در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان، مددیاران و مددکاران و خدمت گذاران مرکز باید دارای دیسیپلین و نظم کافی برای اداره مرکز داشته باشند تا افراد بتوانند بدون دغدغه دوره خود را کامل نمایند.

امکاناتی و شرایط روحی و عاطفی

شاید به جرات بتوان گفت که این فاکتور در یک مرکز ترک اعتیاد از همه موارد دیگر مهمتر و تاثیر گذارتر باشد. از آنجا که اعتیاد یک بیماری روحی و روانی است، شرایط روحی و عاطفی در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان، باید دارای استانداردهای لازم باشد.

نحوه برخورد و رفتار مددیاران با مددجویان مرکز بسیار مهم است و همه پرسنل مرکز ملزم به رفتاری شایسته و استاندارد و کاملا حرفه ای هستند. فردی که در حال بهبودی از اعتیاد است، شرایط روحی و روانی شکننده ای دارد و به سرعت اختیار رفتار و گفتار خویش را از دست می دهد.

برای آنکه یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان دارای استانداردهای لازم باشد، می بایست از این نظر دارای متدهای رفتاری و تعاملی با مددجویان خود باشد و پروتکل های لازمه را به اجرا در آورد.

امکانات و شرایط آموزش مرکز

اعتیاد یک بیماری ناشناخته است و برای بهبودی از آن نیاز به آگاهی و آموزش های بسیاری است. حقیقتا بدون آموزش اعتیاد درمانی ندارد و اگر این فاکتور از رویه درمانی آن حذف گردد، کل رویه درمانی مخدوش می گردد. در همین رابطه در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد، مرکز درمانی باید دارای امکانات آموزشی مناسب و استانداردی باشد تا افراد در محیطی آکنده از آموزش و رشد و تغییر قرار گیرند.

مهمترین امکانات آموزشی شامل :

جلسات درمانی، مشاوره فردی و گروهی، گروه درمانی، کتب آموزشی، جلسات بهبودی دوازده قدم و سایر متدهای آموزشی مناسب افراد در شرایط متفاوت.

امکانات و شرایط رفاهی استاندارد

در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان استاندارد، شرایط و امکانات رفاهی از ملزومات یک مرکز درمانی استاندارد است. در شرایطی که افراد دارای مشکلات جسمی، روحی و روانی اعتیاد هستند، امکانات رفاهی و تفریحی از جمله امکانات اولیه و مناسب ورزشی، بازی ها و سرگرمی های مناسب افراد در حال درمان و همچنین خواندنی های مناسب و شرکت در فعالیت های سرگرم کننده بسیار با اهمیت و مناسب است.

این امکانات دارای تاثیر جدی و مثبت در روند بهبودی افراد هستند و می توانند موثر واقع گردند. در مراکز همکار وبسایت اهواز کمپ تمامی این امکانات به شکلی مطلوب در دسترس افراد در حال بهبودی است و آنها می توانند با خیالی آسوده به مراحل درمانی خود برسند.

کلام آخر

در نوشتار پیش رو سعی شده است تا رئوس اطلاعاتی که در رابطه با انتخاب یک مرکز درمان بستری ترک اعتیاد استاندارد را در اختیار هموطنان گرامی گرفتار در بند اعتیاد، گذاشته شود. مهمترین اطلاعاتی که یک فرد برای بستری شدن در یک کمپ ترک اعتیاد مسجد سلیمان نیاز دارد در اختیارش قرار داده شده تا کمکی هر چند کوچک در این رابطه داشته باشیم.

مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با دارایی مراکز متعدد همکار در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به هموطنان و خانواده های آنان می باشد. عزیزان و همراهان ارجمند جهت اخذ مشاوره در زمینه بهبودی از اعتیاد و دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا با مشاورین مرکز ترک اعتیاد تماس حاصل فرمایید.

مهمترین شعب همکار در کشور عبارتند از : تهران، کرج، شهریار، اهواز، دزفول، اندیمشک و آبادان. به زودی مراکز درمانی استاندارد دیگری که در سطح کشور قرار دارند نیز به جمع این مراکز درمانی خواهد پیوست. از همراهی و صبوریتان بسیار سپاگذاریم و امیدواریم ریشه اعتیاد در سرزمینمان به زودی ریشه کن گردد.

 

منبع نوشته : کمپ ترک اعتیاد