کمپ ترک اعتیاد ماهشهر چه نام دارد و برای یافتن آن چه باید کرد؟ برای بستری نموردن فرد معتاد خود در کمپ ترک اعتیاد ماهشهر به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

اعتیاد یک بیماری پیشرونده و کشنده است که به یکی از موضوعات و موضوع معضلات بزرگ جهانی تبدیل شده است. از آنجا که این بیماری بسیار پیشرونده و مرموز است و راه های درمانی آن به شکلی کاملاً تخصصی اتفاق می افتد.

افراد برای نجات از این بیماری مهلک و کشنده باید از کمک های تخصصی مراکز ترک اعتیاد، مشاورین اعتیاد و متخصص این زمینه اعتیاد به انواع مواد مخدر بهره مند شوند و استفاده کنند.

 

منبع نوشته : کمپ ترک اعتیاد در ماهشهر

 

در همین رابطه وب سایت تخصصی مرکز ترک اعتیاد اهواز که بر آن شده تا با معرفی مراکز ترک اعتیاد در سراسر کشور به کمک افراد بیمار اعتیاد و خانواده های آنها بشتابد. این مرکز درمانی با معرفی مراکز درمانی استاندارد در سطح کشور سعی می‌کند تا سریع ترین راه ممکن برای دریافت کمک های تخصصی به افراد معتاد را فراهم نماید.

اعتیاد چیست و برای بهبودی از آن چه باید کرد؟

برای معرفی مرکز ترک اعتیاد ماهشهر ابتدا لازم است تا در مورد ماهیت بیماری اعتیاد صحبت شود و شما با علائم بیماری اعتیاد بیشتر آشنا شوید. در دهه های گذشته اعتیاد به عنوان یک جرم محسوب شود و فرد معتاد یک مجرم بود. اما با پیشرفت علم و آگاهی بیشتر از این معضل بزرگ به مرور مشخص شد که اعتیاد یک بیماری است که افراد را در رده های مختلف سنی، تحصیلی و شغلی میتواند درگیر نماید.

ماهیت بیماری اعتیاد!

اعتیاد در حقیقت یک بیماری چند بعدی است که در تمام زمینه ها فرد را درگیر می سازد. اما اعتیاد با علائم آن شناخته نمی شود بلکه ماهیت آن از علائم و عوارض آن مستثنی است. برای شناخت دقیق بیماری اعتیاد باید به ماهیت آن پی برد و آن را با علائم اش اشتباه نگرفت. اعتیاد یک نیروی مخرب است که جسم، روح و روان فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و فرد را از جنبه های مختلف به انحطاط می کشاند.

 

اعتیاد یک بیماری کشنده است که در صورت متوقف ساختن آن می تواند فرد و زندگی اش را به نابودی بکشاند. اما نکته مهم در رابطه با بیماری اعتیاد این است که این بیماری بسیار مرموز و ناشناخته است و فرد را تا مراحل نهایی و حاد شدن به دنبال خود می کشاند. هنگامی که یک فرد شروع به مصرف مواد مخدر می کند، نمی‌داند که این ماده مخدر و بیماری اعتیاد است که او را به دنبال خود می کشد. بلکه تصور می کند که در حال انتخاب کردن مصرف مواد مخدر است، اما در حقیقت این بیماری اعتیاد است که به شکلی موذیانه او را تحت تاثیر قرار می دهد و به مصرف موادمخدر مجبور می سازد.

ابعاد بیماری اعتیاد!

از آنجا که بیماری اعتیاد یک بیماری چند جنبه ای است که باید با تمامی ابعاد آن آشنا شد. یکی از کارآمدترین روش های درمانی برای بهبودی از اعتیاد شناخت و آگاهی دقیق ماهیت آن است. هنگامی که یک فرد ماهیت اعتیاد برای او روشن می گردد می تواند بر علیه آن اقدامات کارساز از خود بروز نماید .مهمترین جنبه های بیماری اعتیاد عبارتند از:

  • جنبه جسمی
  • جنبه روانی
  • جنبه روحی
جنبه جسمی بیماری اعتیاد چیست؟

از علائم اولیه مصرف مواد مخدر، تاثیرات اولیه و جسمی است که بر روی جسم فرد می گذارد. مواد مخدر به طور همزمان بر روی ذهن و جسم فرد تاثیر می‌گذارد و به مرور زمان تاثیرات آن و جنبه‌های دیگر وجودی فرد نیز افزایش می یابد. بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر یک فرد دارای بیماری اعتیاد باشد،جسم او نسبت به مصرف موادمخدر واکنش‌های شدیدی از خود نشان می‌دهد. از جمله علائم جنبه جسمی بیماری اعتیاد پدیده وی آر می باشد. افرادی که دارای بیماری اعتیاد هستند نسبت به مصرف مواد مخدر ویار حساس هستند و اشتهای سیری ناپذیری برای مصرف آن پیدا می‌کنند.

وسوسه های شدید و عدم کنترل در مصرف مواد مخدر از جسمی بیماری اعتیاد است.

جنبه روانی بیماری اعتیاد چیست؟

بیماری اعتیاد در یک فرد معتاد بر روی جنبه روانی فرد نیز تاثیرات مخرب می گذارد. هنگامی که یک فرد دچار بیماری اعتیاد می‌شود به شکل پیچیده روان او درگیر مسئله مصرف مواد مخدر می شود. قدرت استدلال خود را از دست میدهد و نمی تواند از لحاظ عقلانی جلوی مصرف خود را بگیرد. وسوسه های دائمی و شدید، اشتغال فکری معتاد گونه، انحرافات فکری معتاد گونه و بسیاری از حالات بیمار گونه ذهنی دیگر ذهن او را اشغال خواهد کرد و از روند معقول ذهنی او را خارج می سازد.

جنبه روحی بیماری اعتیاد کدام است؟

برای شناخت بیشتر بیماری اعتیاد و آگاهی از نحوه عملکرد آن فرد باید با تمامی جنبه های آن آشنا شود تا بتواند در مورد درمان و بهبودی از آن اقدامی اساسی نماید. کمپ ترک اعتیاد ماهشهر با برگزاری جلسات فردی و گروهی سعی در شناخت جنبه روحی بیماری اعتیاد و افراد مددجوی خود دارد.

اما بیماری اعتیاد از لحاظ روحی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. مهمترین نشانه جنبه روحی بیماری اعتیاد، در حقیقت خلاء روحی و روانی است که فرد با آن دست به گریبان خواهد شد. احساس تنهایی و عدم تعلق یکی از مهم ترین احساسات آزار دهنده در یک فرد معتاد است. هنگامی که فرد مواد مخدر مصرف می‌کند دچار نوعی تنهایی مزمن و آزار دهنده خواهد شد. در حقیقت بیماری اعتیاد با جداسازی فرد از ماهیت و درون خود او را به یک موجود تنها و توخالی تبدیل خواهد کرد به این شکل را مجبور می‌کند تا مواد مخدر مصرف نمایند.

پس از آشنایی مختصری که با جنبه‌های مختلف بیماری اعتیاد پیدا کردیم نکاتی باقی می‌ماند که در رابطه با یک کمپ ترک اعتیاد ماهشهر باید آنها را بیان نمود. کمپ ترک اعتیاد که دارای شرایط استاندارد است دارای چه خصوصیاتی می باشد؟ مرکز ترک اعتیاد چگونه مکانی است و چگونه به مددجویان و مقیم آن خود کمک می کند؟ اینها همگی سوالاتی هستند که پاسخ دقیق به آنها می تواند راهگشای بسیاری از افراد معتاد و خانواده‌های آنان باشد.

در این مقاله به پاسخگویی به تمامی این سوالات خواهیم پرداخت تا افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن کمک های تخصصی خود را دریافت نمایند و از برتری اعتیاد نجات پیدا کند. لطفاً تا انتهای مقاله ما را همراهی بفرمایید.

کمپ ترک اعتیاد ماهشهر استاندارد

همان طور که گفته شد یک مرکز بستری ترک اعتیاد باید دارای خصوصیات و امکانات مناسبی برای کمک رسانی به افراد مددجوی خود باشد. در یک مرکز درمانی دارای شرایط استاندارد باشد می‌تواند بر رویه درمانی افراد تاثیرات مثبت و چشمگیری بگذارد. مهمترین امکاناتی که یک مرکز درمانی باید داشته باشد عبارتند از:

  • ۱- شرایط و امکانات محیطی
  • ۲- شرایط و امکانات آموزشی
  • ۳- شرایط و امکانات رفاهی
  • ۴- شرایط روحی و عاطفی مرکز

شرایط و امکانات محیطی

اولین چیزی که در یک مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر باید مورد توجه قرار گیرد محیط و فضای درونی آن مرکز است. یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد باید شرایط محیطی مناسبی برای افراد و مددجویان خود فراهم کرده باشد. به این معنا که فاکتورهایی را که برای احراز شرایط استاندارد در یک مرکز وجود دارد را ایجاد کرده باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ایجاد فضاهای تفکیک شده برای دوره های درمانی
  • ایجاد فضای مناسب آموزشی در مرکز
  • ایجاد فضاهای تفریحی مناسب
  • فراهم آوردن امکانات آموزشی صوتی و تصویری
  • ایجاد امکانات مناسب غذایی و دارویی
  • فراهم آوردن امکانات حرارتی و برودتی مورد نیاز
  • ایجاد امکانات مناصب محافظتی و امنیتی

در حقیقت هر کدام از این امکانات می تواند تاثیرات مثبتی بر روند درمانی افراد بگذارد. از آنجا که افراد در دوره‌های اولیه سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر، شرایط مناسب به روحی روانی و جسمی ندارند و باید در یک محیط امن و آرام و قرار بگیرند این شرایط می‌تواند به آنها در طی این مسیر سخت و دشوار کمک نماید.

شرایط و امکانات آموزشی

به جرات می‌توان گفت که آموزش و آگاهی است ماهیت بیماری اعتیاد در یک مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر، یکی از مهمترین فاکتورهای درمانی برای بهبودی از اعتیاد است. امکانات آموزشی که در یک مرکز وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در روند درمانی افراد از اعتیاد باشد. در همین رابطه در یک مرکز ترک اعتیاد با وجود امکانات آموزشی متنوع می‌توان به افراد مددجو و مقیم در مرکز کمک شایانی نمود که مهمترین این امکانات عبارتند از:

  • ۱- جلسات فردی و گروهی
  • ۲- جلسات آموزشی ۱۲ قدمی
  • ۳- مشاوره های فردی و گروهی
  • ۴- جلسات بهبودی
  • ۵- جلسات آموزشی مهارت های زندگی

اگر در یک مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر شرایط و امکانات آموزشی مناسب وجود داشته باشد افراد می‌توانند با خیال راحت به روند درمانی خود در مرکز بستری ترک اعتیاد در اهواز بپردازند.

شرایط امکانات رفاهی


یکی دیگر از مهمترین فاکتور های درمانی امکانات رفاهی مرکز ترک اعتیاد است. یک مرکز میان مدت مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر باید دارای امکانات رفاهی مناسب برای مددجویان خود باشد. هنگامی که یک فرد تصمیم به ترک اعتیاد می گیرد از لحاظ روانی روحی و عاطفی بسیار تحت فشار است. در نتیجه افراد برای گذراندن موفقیت آمیز دوران درمانی خود نیاز دارند که در کنار آموزش های لازم حتماً از شرایط رفاهی و سرگرمی های مناسب بهره مند گردند. مهمترین امکانات رفاهی که یک مرکز برای مددجویان خود می تواند ایجاد نماید عبارتند از:

  • فراهم آوردن امکانات ورزشی مناسب
  • ایجاد کتابخانه های آموزشی
  • سرگرمی های صوتی و تصویری مناسب
  • وجود فضای مناسب برای هواخوری

شاید مراکز ترک اعتیاد بر اساس فضاهای موجود نتوانند تمامی امکانات رفاهی را ایجاد کنند. اما مهم است که آنچه که از آنها برمی آید را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی و اجرا کنند. از دیگر امکانات رفاهی یک مرکز ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر، وجود فضاهای مناسب و منظم و البته پاکیزه است. افراد باید بدون دغدغه خاطر بتوانند در مرکز ترک اعتیاد اسکان گزیند و با آرامش دوران بهبودی خود را سپری کنند.

وجود آشپزخانه های مجهز، سرویس های بهداشتی منظم و پاکیزه فضاهای استراحت افراد اتاق های خواب منظم با تخت های جدا از هم می تواند شرایط رفاهی بیشتری برای افراد در مرکز ترک اعتیاد را فراهم نماید.

شرایط روحی و عاطفی مرکز

یک مرکز بستری ترک اعتیاد مانند کمپ ترک اعتیاد ماهشهر، برای آنکه بتواند به مددجویان خود کمک های لازم را برساند باید شرایط روحی و روانی مناسبی را ایجاد نماید. افراد در مرکز ترک اعتیاد باید دارای آرامش روحی و روانی لازم برای سپری نمودن دوران سم زدایی و بهبودی خود را داشته باشند. فاکتورهای زیادی در یک مرکز ترک اعتیاد باید مد نظر قرار گرفته شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ۱- حفظ حریم و حرمت افراد در مرکز
  • ۲- احترام متقابل به مددجویان و خدمتگزاران مرکز
  • ۳- ایجاد شرایط مناسب روحی و روانی شاد و به دور از تنش
  • ۴- وجود متخصصین برای مراقبت روحی و روانی لازم از افراد

اگر در یک مرکز ترک اعتیاد شرایط روحی و روانی مناسبی برای افراد فراهم شده باشد، افراد می‌توانند در مسیر بهبودی خود از اعتیاد رشد کنند و به بالندگی برسند. یک فرد معتاد از لحاظ عاطفی بسیار تحت فشار است در نتیجه مرکز ترک اعتیاد باید شرایط مناسبی را ایجاد نماید.

کمپ ترک اعتیاد ماهشهر

در همین رابطه مرکز ترک اعتیاد اهواز با همکاری مراکز ترک اعتیاد در آبادان و سایر نقاط در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به هموطنان گرامی است. این مرکز با معرفی انواع مراکز درمانی ترک اعتیاد آقایان و بانوان سعی در کمک رسانی به معتادان و خانواده های آنان دارد. عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در زمینه بستری نمودن فرد معتاد در یکی از مراکز همکار اهواز کمپ لطفاً با مشاورین مرکز تماس حاصل فرمایید.
سرفراز باشید…